Rabu, 1 April 2009

"Perhatian Untuk Semua Warga Bandar Seri Putra"
Dari Putra-Mahkota.com Oleh snakatak
Salam sejahtera buat semua warga BSP.
Sila hebahkan kepada semua penduduk mengenai sebuah kereta jenis PROTON ISWARA BERWARNA KELABU, NOMBOR DAFTAR WNN 9430 dinaiki oleh seorang lelaki dan seorang perempuan bertudung melayu. Suspek dikehendaki kerana menjalankan aktiviti pecah rumah.
WNN 9430 didaftarkan oleh Normasita bte Md Sharif, IC no 690506106648, alamat - no 17, jln muhibbah 9, Tmn Muhibbah, 43000, Kajang Selangor ,khabarnya kereta itu telah hilang dari owner yang namanya diatas dan sedang digunakan oleh si penjenayah ini.
Sekiranya ternampak sila hubungi segera Polis Bangi 038925 8222 atau 999.
Sekian, dimaklumkan. Terima kasih.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

siapalah yg buat 'FITNAH' ni...sehingga ke hari ini (8.4.2009) sy adalah adik kepada pendaftar kereta WNN 9430, Normasita bt. Md Sharif dan kenderaan tersebut masih berada dlm keadaan baik di tangan kakak sy. Nampaknya posting ni sy kena serahkan kepada polis utk tindakan lanjut. Harap maklum.

dylent berkata...

saya adalah akak kepada normasita,
kepada sesiapa yang membuat fitnah yang x berasas sila betulkan kenyataan ini jika tidak saya dan keluarga akan membuat laporan polis.. terima kasih

Tanpa Nama berkata...

salam. Saya Zaharudin Zafik i/c no 750905105919, no hp 0182277752 / 0146477799. Saya kenal sangat2 dgn pemilik kenderaan berkenaan & sebagai bukti kenderaan tersebut masih berada pada tuan empunya berdaftar. kepada yg menulis blog ini, sila pastikan anda siasat terlebih dahulu sblm membuat sebarang kenyataan. Pastikah anda bahawa kereta ini telah HILANG & pastikah anda mereka yg dinyatakan itu ( seorang lelaki & wanita bertudung )telah melakukan PECAH RUMAH di kawasan tersebut. Adakah anda telah membuat siasatan dgn Balai Polis berhampiran sblm anda membuat sebarang kenyataan mengatakan kereta tersebut telah HILANG & melakukan PECAH RUMAH. Rumah siapakah yg telah dipecah masuk seperti mana yg awak war-warkan, adakah laporan polis telah dibuat & mana buktinya !!! apakah anda membuat kenyataan ini berlandaskan kebenaran & bukti yg kukuh ataupun mengikut perasaan !!! Sbgai org ISLAM tahukah anda apa hukum MEMFITNAH @ SYAK WASANGKA ??? Tahukah anda sesungguhnya MENGAIBKAN @ MENJATUHKAN MARUAH @ MEMFITNAH seseorang itu adalah satu DOSA BESAR yg tidak diampunkan oleh ALLAH S.W.T.
Saya telah berbincang dengan Normasita sendiri, dan dia tidak teragak agak untuk mengambil tindakan ataupun membuat tuntutan SAMAN MALU terhadap yg berkenaan kerana telah menjatuhkan maruahnya. Ini adalah sesuatu yg AMAT_AMAT MEMALUKAN & MENGAIBKAN.